Děti jsou velmi citlivé a vnímavé, celkem rychle chápou a nemají předsudky (pokud jim je nenaočkovali rodiče a nebo jiné autority). Metoda Faster EFT se mi kromě hlubší terapeutické práce velmi osvědčuje při práci ve školce - během několika minut lze pomoci dítěti vyťukat bolest, nepříjemno, z těla pryč a děti velmi dobře vědí co místo bolesti potřebují... Ať se jedná o bolest emocionální a nebo fyzickou.
Např.z posledních příkladů - strach z návštěvy kurzu plavání a strachy z dalších povinností (rodiče se starají, aby jejich děti měly dostatek podnětů a aktivit a někdy jejich očekávání bývají větší než je dítě schopné unést. Pak reaguje velmi nepřiměřeně). Pro rodiče- a nejen je- je možná dost dobře si uvědomit, že jakmile se jako děti naučíme, že nějaké naše chování odvrátí nepříjemný stres, tak si ho zafixujeme a stupňovaně jej používáme po celý život. U někoho to je pláč až hysterie, u někoho vzteklá reakce, u někoho i mdloby,...člověk je schopný přijít na nekonečné množství únikových chování, když se cítí chycený v pasti.
Stačilo sednout si s dítětem v klidném koutku a zeptat se ho Kde cítíš v těle nepříjemno? Dítě okamžitě ukázalo žaludek a oblast sleziny a hlavu. Jak se jmenuje to nepříjemno? Je to smutek, strach, bolest..co to je? Dítě odpovědělo že strach.
Má to nějakou barvu? Červenou. Dítě se se soustředilo na místa nepříjemna a intenzitu barvy a po 4 kolečkách ťukání a opakování prohlášení : Pouštím to pryč oznámilo : Hele, už je to pryč. Zeptala jsem se: Co bys tam místo toho potřeboval? Jaká barva by ti tam pomohla? Zelená. Dobře- tak si představ, ja se ti tam ta zelená hezky rozzáří a až budeš spokojený dej vědět. Opět jsme poťukali 3 kolečka. Pak jsem požádala dítě aby si vzpomnělo, kdy se cítilo báječně, spokojené a že ho mají všichni rádi. Řeklo že když si hraje doma . Jakou barvu má to jak se cítíš příjemně? Červenou. Naťukali jsme tedy ten příjemný pocit zastoupený barvou kterou díě vidělo a při ťukání opakovalo prohlášení Jo, jo, jo, to chci a to mám. Stačila 2 kolečka. Pak jsem zkusila dítě vyzvat aby si zkusilo představit, jak mu to při plavání báječně jde a jak si ho všichni všimli jak je šikovné. Na tváři byla vidět spokojenost s obrazem a naťukali jsme to opět se slovy : Jo jo jo, to chci a mám.
Holčička přišla s tím že jí píchá na mandli. Protože děti jsou již na ťukání zvyklé a mnohdy ho dovedou samy, holčička rovnou řekla, že tam má v krku černou barvu - odťukali jsme 4 kolečka - přidala jsem i některé body dalších meridiánů a naťukali jsme barvy, které si holčička zvolila pro harmonizaci a léčbu těla. Problém jsme chytli v začátku, takže holčina byla již v pohodě a i v dalších dnech překypovala zdravím.
Podobně jsme vyťukali bolesti v oušku, v bříšku, rýmy i kašel, hádky mezi kamarády, smutky, křivdy.... - Když se zdravotní stav do hodiny nezlepšil, volala jsem rodiče, když problém zmizel - když se problém chytnul v začátku, tak jsem informovala rodiče osobně při odchodu domů. I přesto že někdy nedošlo k úplnému odeznění bolesti, průběh onemocnění měl velmi rychlý průběh a většinou se obešel bez AB a nebo dítě přikvačilo do školky druhý den s tím že již večer bylo jako rarach a po bolesti ani památky.
Pokud se vyťukávají pocity způsobené dětskou hádkou a jiným konfliktem - typu - S tebou nemluvíme - ten bývá nejčastější, podařilo se situaci zklidnit a díky schopnosti se vcítit do pocitů druhých si děti dokázaly na těle prožít, jak takové odmítnutí velmi často vyřčené jen tak, opravdu na těle bolí a samy se kamarádovi omluvily. To jsem považovala za velký výchovný úspěch.
Přijde vám to příliš krátké? Že to nejde do hloubky? Upozorňuji, že když takto řeším problém s dítětem, jsem pouze v roli učitelky neboli týmového kolegy, dítěti tuto možnost nabídnu a je na něm zda bude chtít. Společným zájmem je získat zpět potřebnou pohodu a energii, na tom se spolu domluvíme a za to jsem zodpovědná. Nic jiného mi nenáleží. Hlubší záležitosti řeším v případě zájmu rodičů individuálně ve spolupráci s nimi při terapeutických sezeních. Proto se práce se symbolikou barev velmi osvědčuje (i u dospělých), svůj účel splní. Podvědomí klienta si vybere symboliku, které klient rozumí, dovede si z ní vzít užitek a spokojenost je na všech stranách. A jak nás Robert učil, nemusíme vědět o co jde, abychom člověku pomohli vyvést ho z bolesti.
Děti metoda velmi baví, díky jejich schopnosti vizualizace a to že jsou otevřené a spontánní, efekt zlepšení je opravdu velmi rychlý.
Ťukání jsem ukázala i pár maminkám, které měly zájem,vysvětlila jim, že děti prožívají na sobě to jak se cítí jejich rodiče a na svých tělech demonstrují jejich bolesti a starosti. Vysvětlila jsem jim taky, že když se ony jako partnerky a matky budou cítit spokojeně, velmi pozitivně tím ovlivní celkovou atmosféru v celé rodině. Tím jsou pro rodinu velmi důležité . O svoje pocity se mohou pomocí ťukací metody velmi rychle postarat samy ,cítí se lépe a v lepším pocitu dokáží lépe řešit každodenní situace. Nálada doma je samozřejmě o to lepší a zas se odrazí na celkové pohodě a zdraví dítěte.